Velkommen til vores fotografiske dagbog...

Albummet er flyttet til : picasaweb.google.dk/mellowdk
Kreta05
- Vores lille uges ferie til Chania, Kreta.
   Sol, 25-30 grader og en tur på standen eller i pool'en alle dage. Kreta har megen smuk natur og Chania er en meget smuk by, dog med mange turister og turismen præger en stor del af havne området af byen. Heldigvis lå vores hotel Eanthia i Gerani 15km fra Chania, hvor vi havde fred og ro og som det ses på billederne lå vores lille et-værelses med udsigt til bjergene ude i vest. De 15km til Chania fra Gerani, består af ca. 10km hoteller, langs havet gennem Platanias og Agia Marina, der er meget turist besøgte.

De første billeder af strand er taget i Stavros, lidt øst for Chania, hvor filmen Zorba er optaget. Efter vi spiste i Stavros, kørte vi op til et kloster lidt fra Stavros og videre op i en grotte oppe i bjergene. Senere på dagen kørte vi tilbage til Stavros og der er et par billder af vores blå Seat Cordoba, der heldigvis havde Air Condition.
   De næste billeder af den smukke stand og bjergene er taget i det vestlige Kreta, hvor vi havde en lille udflugt. 150 km kørsel på smalle bjergveje godt oppe i højderne, for at komme til de to smukke strande Falaserna og Elafonisi. Det er Falaserna og bjergene på vej til Elafonisi der er billeder af.
   Resten af billederne er fra en tur til keramikér landsbyen Magarites på midt Kreta, Chania by og hotellet.
Juli4
- Sverigeshuset med Karen, Jolle og ungerne.
   Så er vi igen afsted med Karen og Joel og deres dejlige unger. Denne gang går turen til Sverigeshuset i Vänneböke. Vi går ture i skoven, bader i badesøen, griller ved bålet, besøger teboden i Stockhult og hygger os generelt rigtigt meget. Vi fik også lige et billede af Nikolaj med, da han var på lynvisit i weekenden.
Juli3
- Samsø med Karen, Jolle, Anne Katrine og Jakob ... og selvfølgelig lille Merle Sofie og frække Elias.
   Så er vi en tur til det dejlige Samsø med vores gode venner Jolle og Karen, samt Jolles bror Jakob og kone Anne Katrine. Selvfølgelig havde Jolle og Karen ikke glemt at tage deres guldklumper Elias og lille Merle Sofie med. Vi boede i Jolles forældres dejlige bondehus, der ligger i en hyggelig lille flække af en landsby. Elias var en lille bavian, der ikke sad stille i to sekunder og hele tiden skulle på opdagelse i haven, på værkstedet - ja vel hele Samsø, hvis han havde fået lov. Merle Sofie var en lille genert sølvpil, der rumsterede og spjættede hendes små godt polstrede ben og chamerede alle med hendes fantastiske smukke lille smil, der aldrig var mere end en skævt blik eller en kildetur væk.
   Udover at hygge os i det dejlige bondehus og selvfølgelig bade i det alt for kolde vand, gik vi ture rundt i det dejlige landskab og var oppe på Dyret, der er et af Samsøs højeste punkter. Tyskerne benyttede blandt andet området som observatiosnpost under 2. verdenskrig. Der var en af de smukkeste udsigter ud over Århus bugten og Samsø. Se selv efter om det ikke var en flot udsigt! Se også billeder af de utrolige ænder, der selv kan banke på døren, når det er fodringstid.
Juli2
- Ferie, endeligt
  Så skal vi på ferie! Vi siger farvel til Pjuske og tager afsted mod Karlskrona og vores lille super skærgårds klippeø, Tjurkö. Vi er på besøg på et maritimt museum i Karlskrona, der er en stor svensk flådestation og ellers nyder vi bare skærgårds livet, med gå ture rundt på klipperne langs øen, hvor vi laver kaffe på spritkogeren.
   Senere tager vi videre mod Stockholm og sover på en lille campingplads ved en badesø tæt på Högsby på hovedvej 219. Vi sejlede her hele søen rundt i gummibåden, mens vi drak sodavand og spiste slik. Desværre er der ikke billeder af dette. Videre dagen efter kommer vi forbi Vimmerby og besøger selvfølgelig Katthult, hvor Emil fra Lønneberg filmene er optaget. Der er billeder af Emils Snickerboda og lokummet hvor han låser far Anton inde. Jeg fik mig også en ægte Emil mysse.
   Videre fra mod Stockholm er vi inde og se Norrköping og ændre til sidst, efter at have kørt en ad en meget lille vej i Näverkvarn. Her er meget smukt og ægte skrægårds stemning. Vi sidder på klippen ved solnedgangen og fodre en hættemåge med ostepops.
   Dagen efter er vi i Stockholm. På vejen kommer vi forbi et slot og byen Trossa som vi lige smutter forbi. Vi hygger os nogle dage i byen og går meget rundt som rigtige sightseers. Vi var blandt andet inde i Ridderholmens kirke, der er Sveriges svar på Roskilde domkirke. En af dagene så vi også en stor hare midt inde i byen. Lørdag kommer Anni og Skipper, der er på vej til Nordkap. De stopper på vejen ind og hilser og vi viser rundt i Stockholm om søndagen, hvor vejret godt kunne have været bedre.
   Mandag tager vi hjem og tager på vejen billeder af en af de to store centrale søer i sverige, Vättern. Vi spiser frokost i Jönköping, der ligger i den sydlige ende af Vättern og ellers er det bare hjem til Lyndby.
Juli1
- Jægerprisfesten og Annis bod
  Så er det tid til at drage til Jægersprisfesten, hvor vi hjælper Anni med at få sat hednes bod op. Agnes, Kenneth og lille Sofie er på besøg og hjælper også til. Desværre var vejret ret dårligt i denne weekend og man kan se at flis blev kørt ud på pladsen, så folk kunne gå rundt uden gummistøvler. Hvis nogen undrer sig over at hoveddøren er på så mange billeder, så skyldes det at Sasja har malet den og det var hvis også påtrængt.
Juni1
- Jægerspris og Fælledparken
  I dette album kan I se hvordan det gik for sig, da vi var på besøg i Jægerspris, hvor det meste af Sasjas familie er på besøg. Sofie er rigtig i hopla. Senere er turen kommet til Merle Sofies dåbsfest i fælledparken, hvor en masse af de gamle Ry højskole folk og andre af Jolle og Karens venner samledes for at fejre at lille søde Merle Sofie skal døbes. Elias var en lille fest bare i sig selv. Selvfølgelig er det hele krydret med dejlige blomster billeder fra haven.
Maj4
- En tur til Jylland
  Så er turen kommet til jylland. Ingen landsdel skal føle sig for sikker for vores nye kamera. Vi er først i Ikast og besøge mine forældre og verdens bedste hund - den ruhårede gravhund Elmer. Vi går tur i Ikast og omegn og der er billeder af den nye læder stue min forældre har anskaffet. Jeg optog også en video, hvor Elmer jagter hans yndligs bold, som I alle nok skal komme til at se.
   Om lørdagen tager vi videre til Sofies et års fødselsdag i Dronniglund. Det var nemlig så smart at mine forældre skulle besøge familie i Hirtshals, så de kom med på lynvisit i Dronninglund. I Dronninglund er der liv og glade dage, med drengene, samt Freja og Emil, Kenneths søsters to børn, samt selvfølgelig lille Sofie der lige er blevet et. Sofie er i vild vigør og mens vi gamle sidder og drikker øller og gammel dansk vælter de små rundt. Der falder dog ro i lejren om aftenen, hvor bålet bliver tændt og vi gamle bliver klogere og klogere i takt med at gløderne ulmer.
Maj3
- Fødselsdag og familien Hestbæk.
  Så fejrer vi min fødselsdag sammen med Anni og Skipper samt en meget lækker og meget stor brunch. Brunchen bestod af masser af pandekager med sirup, ristede brunch-pølser, røræg, kenyansk kaffe, varm chokolade, diverse juice typer, friskbagt brød, chorizo, helsingborgske kanelsnegle, diverse oste samt selvfølgelig gammel dansk og øl. Mums :) Vi havde en dejlig og dag og jeg må have været en god dreng, for vejret var fint og varmt.
   Weekenden efter har vi Søs, Mads, Ask og Frej på besøg og det går vildt for sig :) Jeg sørger, som den gode gæstgiver jeg er, selvfølgelig for at drengene ikke mangler chokolade pålæg og kølervæske-blå saftevand. Jeg har beslutte mig for at alle børn til alle måltider fremover skal have serveret denne blå saftevand. Udtrykket i børns ansigt, når de føst får øje på denne trylledrik, er for sjovt. Al tanke om mad er øjeblikkeligt forduftet.
   Ungerne, Mads og jeg selv kom endda på et lille vikingtogt, da der var sæludsætning nede på havnen. Hvorfor var pigerne da ikke med? Jamen de lå da og sov. Morgenstund har guld i mund :) Desværre fik vi ikke kameraet med ned til havnen, så der er ikke billeder af den tur. Turen til Jægerpris vester strand er med og vi fisker og sopper rundt i den store stil.
Maj2
- En tur til Helsingborg
  Så tager vi forskud på min fødselsdag og tager et smut til Helsingborg. Der er billeder af et par sjov sko, min nye jakke og et par af mine syrebasser til afkøling i øresund.
Maj1
- En masse blandet
  Her er så hvad vi laver dette forår. Sasja fandt en sød lille mus, som Pjuske har haft med ind. Den ser noget sjov ud efter en uge eller to i en spand med vand. Der efter bliver der fældet krat i haven, sammen med vores hjælpsomme naboer Troels og Bjørn.
  Så bliver der kløvet en masse brænder i nordskoven med Anni, Skipper og Lennart, samt Lennarts to drenge Rasmus og Niklas. På vej hjem fra skoven kommer vi forbi Kongeegen, der er europas ældste eg. Dagen efter kommer Anni og hjælper til med at få styr på vores have - der blev tyndet en hel del ud i skavdderkålen.
  Vi er også en tur med Sasja på arbejde, inde på fritten i Christianshavn og vi slutter af med årets første grill aften, hvor vi endelig får gang i et par gril pølser. Samme aften tager vi til Munkholm broen og deler en stor is - mums.
  Desværre er en hel del af billederne ude af fouks, da Sasja havde glemt at sætte kameraet på almindelig fokus efter at have fotograferet musen. Jeg har skældt hende ud og hun lover at det aldrig skal ske igen.
April4
- Vi graver i haven
  Så er turen kommet til indkørselen. Den skal flyttes, da vi har købt et stykke tilstødene grund. Vi vil derfor flytte bilens parkeringsplads, fra foran det lille røde skur, om i den anden have. Vi fjernede også et par bede, nu vi var igang. Se selv hvordan det går. Det bliver gravet på livet løs. Jeg har ikke gravet så meget, siden vi gravede ud tl ombygningen. Heldigvis var vejret perfekt, så det var dejligt at være ude i det fri.
April3
- Vi maler hoveddøren
  Sikket et vejr og så er vi selvfølgelig igang med huset igen. Denne gang er det facaden ud imod den lille have der får en gang maling. Selvfølgelig bliver der også lavet lidt køkken, som sædvanligt. Det også et foto af hvordan det går for sig, når vi spiser hotdogs i haven.
April2
- Frederik den syvende march i Jægerpris
  Hver påske holder Husets Venner, en forening som Anni og Skipper er en del af, en march rundt i det smukke landskab omkring Jægerpris. Sasja og jeg selv gik 10km og syntes at det var lidt for lidt. Næste år har vi truet med at gå 20. På vejen kom vi forbi Anni og Skippers gamle hus og fandt en grim revne i gavlen. Tsk,tsk.
April1
- Sasja på tur
  Sasja var en tur på Fyn og i Jylland. På Fyn besøgt hun de gode venner Rene og Matihlde. Rene har fået et rigtigt flot skæg, som jeg glæder mig meget til at se. Man kan vel heller ikke kalde sig en rigtig keramiker uden det helt store fuldskæg ;) Videre på turen kommer Sasja til Dronninglund, hvor hun besøger Kenneth og Agnes og den lille Sofisen. Det lader til at Sofisen bliver en rigtig lille frækkert, efter billederne at dømme. Vi skal over at besøge 18 maj, når Sofisen bliver et helt år. Hun lader dog ikke til at være til biler og race. Det er mere farmand Kenneth.
Marts13
- Forældre, Bognæs, Dragør
   Mine forældre er på besøg og vi går igen tur på Bognæs. Det er virkeligt dejligt derude og der var mange blomster der var sprunget ud. Der er også et par billeder af flipper-jollen jeg anskaffede sidste år. Jollen ligger en lille kilometer fra Lyndby i Lyndby Jollesejl klub. Onsdag er der billeder er af vores tur til Dragør, hvor vi spiste årets først isvaffel i det dejlige vejr. De sidste billeder viser den lille storm vi har idag torsdag og hvad vinden gør ved fjorden. Vinden kom fra øst, så den lavede de største bølger vi endnu har set i vores ende af fjorden.
Marts12
- Netnat
   Så er der netnat på Frederiksundsvejens skole. Man kan se at vi se film på projektor og folk spiller m.m. Mads er kammeraten der fik den gode ide med disse netnætter. Det er utrolig flot når solen står op om morgenen og man kan se at busken foran skolen er sprunget ud, som det første jeg har set i år.
Marts11
- Køkken
   Så er vi igang med køkkenet igen. Mere nøjagtigt bygger vi (i den silende regn) det trekantede 10cm tykke stykke gasbeton, der skal være i hjørnet bag kogepladen.
Marts10
- Stevns
   Så er det fredag og Sasja skulle til undersøgelse i Køge. Vi havde begge taget dagen fri og brugte muligheden til at køre op langs Kystvejen, der er ligger på Køge bugtens sydkyst. Vi endte helt i Stevns klint og kom på turen forbi det rigtigt flotte Gjorslev gods. Aftenen tilbragte vi hos Anni og Skipper, og jeg fik lige mulighed for at smutte forbi Frederikssund og købe et 128MB SimpleTech SD-kort til kameraet.
Marts9
- Anja og Bognæs tur
   Så er det weekend og vi har Anja på besøg. Lørdag er vi en tur i Holbæk og kører på vejen over Munkholmbroen og besøger et lille loppemarked, der ligger lige ved. Munkholm har en rigtig god iskiosk, men desværre var den stadig lukket og vejret var heller ikke rigtigt til is. Søndag ser man skaden den kraftige lørdags blæst har forårsaget på taget. Jeg har forsøgt at reparere det lidt på det, efter råd fra vores gode naboer Troels og Vibeke. Troels gav os også et lille prej om at tage til Bognæs og det gjorde vi så. Der er virkeligt dejligt derude.
Marts8
- ugen der gak.
   Her er nogle billeder af ugen der gik. Lidt af Sasja og mit arbejde og så er jeg på besøg hos Thommas.
Marts7
- Køkken og nyt skab
   Søndag arbejder vi på køkkenet i haven og hænger skabet vi købt lørdag op. Jeg har også taget en masse billeder af huset - en tur rundt i alle husets rum.
Marts6
- marked i Roskilde
   Lørdag er vi i Roskilde, på Stændertorvet markedet. Det er hver onsdag og lørdag. Vi har også fundet et lille fint skab, som vi har købt.
Marts5
- GRUS på CI
   Fredag er der GRUS på CI på Artillerivej. GRUS er MUS, hvor M er skiftet ud med GR. Billederne er fra kl. 16, hvor de fleste er smuttet på weekend.
Marts4
- Anni og Skipper
   Så er det torsdag og vi er på besøg hos Anni og Skipper. Vi hygger os og spiser dejlig mad.
Marts3
- På arbejde
   En almindelig arbejdsdag. Jeg er inde og spise frokost på Nabilos, på min tur rundt på Amager. Her efter er der nogle billeder af huset og Vibeke, vores "overfor"-bo, der var uheldig at komme hjem, mens jeg fotograferede.
   Jeg er overordenligt træt af kun at have 8MB hukommelse i kameraet og tænker på at købe et 256MB SimpleTech X Pro SD-Ram kort til ca. 700kr. Med 256MB er der plads til ca. 24 minutters video og nogle hundrede billeder. Jeg har fundet ud af at man skal holde sig til Panasonic SD-kort, da de har langt bedre ydeevne end de andres. SimpleTech bruger Panasonic controllere i alle deres almindelige SD-kort, men jeg er ikke sikker på deres X Pro serie.
Marts2
- Joel, Karen, Elias og den lille ny
   Vi er på besøg hos Joel og Karen og leger med deres dejlige dreng Elias og ser deres lige så dejlige lille ny pige, der kun er tre dage gammel. Karens Mor er også på besøg og sidder og nyder sit dejlige nye barnebarn. Elias er en fræk lille en og hans lille søster bliver sikkert lige så fræk - en fræk sygeplejeske, tror jeg. Billederne fra Islands brygge er taget lige efter vi har spist på det gode og billige Nabilos, et pizzaria der ligge lige ved kajen. Utroligt nok synets Sasja ikke så godt om Nabilos - om jeg forstår det???
Marts1
- på arbejde.
   Med Peter på arbejde på Vigerslev Alles Skole (VAS). Der er billeder af Carsten Linde, Ole Skolebetjent. Desuden er der billeder af vores domæne server vas1-p og den gamle vas-server1 og 8 stk. IBM 300PL maskiner, vi skal bruge til Linux tynde klienter, når vi får vores HP Evo Desktop "Terminal Server".
Februar
- nyt kamera
   Premier DS210 2 megapixel kamera købt lørdag (se det her) , 500kr fattigere.
   Lørdag er vi til Nils og Merethes "100"-års fødselsdag. Nils er Sasjas svoger.
   Søndag kører vi en tur og arbejder på at male kommode og save gasbeton til køkkenet, i det dejlige søndags vejr i haven.
   Mange billeder af Pjuske og mit første panorama af Borrevejle vig, som vi tog da vi fandt en ny vej ned omkring fjorden. Jeg står på toppen af kælkebakken og man kan se hvor kælkene er kørt ind i sivenen, nedenfor hvor billedet er taget.
  Indtil videre er jeg både imponeret og skuffet over kameraet. Det er ret dårligt til indendørs billeder, men på den lyse side så har det dejligt lille energiforbrug, filmene er sjove at skyde og så kostede det jo kun 500kr :) Og så kan jeg også lave denne sjove billed og video dagbog. I morgen vil jeg tage kameraet med på arbejde - vend tilbage og se hvordan det går -- oh ve oh skræk.
   Jeg regner med at købe et 128MB MMC kort til 265kr en af dagene. Har allerede bestilt et super tilbud på genopladelige batterier, nemlig 1-2 timers lynlader inkl. 6 stk. 1800mAh AA til 249kr her.